söndag 13 december 2015

En dag i Stockholm

Vilken underbar helg jag haft tillsammans med min syster! Det blev lördag i Stockholm, nätterna på Viking Line Gabriella.

Vi tog båten från Helsingfors till Stockholm på fredagen, jag fick gå tidigare från jobbet och tog  Onnibus till Helsingfors. Kan fortfarande tycka att det är helt otroligt hur billigt man kan ta sig sträckan Tammerfors-Helsingfors-Tammerfos, 7 euro betalade jag. Jag betalar mer för bussen mellan Nokia-Tammerfos-Nokia!

På båten gjorde vi just inget, låg mest i hytten och tittade på TV och fyllde i korsord. Japp, just korsord! Jag har väl inte nämnt att jag är 33 år gammal, inte 73 utan faktiskt 33 och syster är 6 år yngre :D  Det var så avslappnande! Lite paus i softandet behövde vi så vi hämtade lite gott från Taxfree och sen tillbaka till hytten. Inget crazybaila alls, tji fick min man som var säker på att festandet skulle ske.

I Stockholm hade vi ca sex timmar på oss så vi gick mest runt i de små affärerna i Gamla Stan. Vi kom oss nog till affärerna kring Stureplan också men mysigast var det ju i Gamla Stan. Vi gick in i världens underbaraste godisaffär: Drottninggatans karamellaffär, det var som godisaffären i Pippi Långstrump med kokosbollar, polkagrisar, you name it!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar