söndag 28 februari 2016

Decoupage på små skridskor

Äntligen infann sig inspirationen! Det blev en loppisrunda med familjen och på ett ställe råkade jag titta ner i "gratis/ta här" -lådan då vi gick ut, med mig hem tog jag ett par söta skridskor.

Jag var tvungen att genast testa min idé på skridskorna. Jag har sett motsvarande skridskor som pyntats med vackra bilder. Jag sökte igenom mitt förråd med servetter men hittade inget som direkt var det jag tänkt mig.  Nalle Puh, hönor, snäckor och vinflaskor fanns som motiv på mina servetter men inget av dem passade tyckte jag. Sen märkte ja en undankommen servett med en söt gunghäst,  den fick det bli!

Jag blandade erikeeper och vatten och målade de utklippta gunghästarna på hälen av skridskorna. Jag fäste även rosor på "tungan" framtill.

De gamla vita skosnörena bytte jag ut mot ett vackrare brunt snöre och lite spetsband. Som pricken på i målade jag ett litet tunt lager vit acrylfärg.

Det färdiga skridskoparet hängde jag ut som prydnad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar