söndag 3 april 2016

Mansen blogikirppis 2016

Idag hade jag klockan på väckning fast det är söndag, usch! Men det var för ett loppis och vad gör man inte för att få gå på loppis?

I en fabrikslokal på Finlayson området i centrala Tammerfors ordnades idag Mansen blogikirppis 2016 där 20 finska bloggare samt några designföretag ställt ut sina saker till försäljning. De 150 första på plats hade utlovats en goodiebag... Jag och Linn, shoppingkompisen i vått o torrt, ställde oss i den slingrande kön ca 40 minuter innan öppningsdags. Lite nervöst försökte jag räkna ut om vi var bland de 150 första eller inte. Det gick inte att räkna, fick bli en överraskning alltså.

Vilken tur att dottern min är född med sånt bra humör!! Tiden gick snabbt då Linn gick på som en pajas. 11 öppnades dörren och långsamt släpptes människorna in. Vi fick varsin tygpåse med trevliga överraskningar i! Blicken i Linns ögon var ovärderlig då hon också fick sig en egen påse. Ofta förbises de små i såna här sammanhang men hon hade ju också köat så det var verkligen fint att hon också fick en belöning.

Själva loppiset var trångt. Jag orkade faktiskt sen inte trängas vid borden så jag gjorde inga fynd. Vi valde ganska snabbt ett annat loppis i stället och gjorde rum för andra som fortfarande köade utomhus. Kön var lång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar