söndag 15 maj 2016

Ritsch ratsch bara

Jag hade länge sett fram  emot lördagen den 14.5, jag var bjuden på min arbetskompis 30-årsfest. Hon hade reserverat bord på en Japansk restaurang, Nomu, i Tammerfors och bjudit några vänner. Så var det då dags igår. 

Jag hade inga speciella planer för dagen annars, så jag tänkte att jag skulle hinna färga och locka håret. Vi skulle ses hos arbetskompisen vid sju/halv åtta. Tre blev jag så trött av allergimedicinen så jag tog en liten vila. Vaknade halv fem och tyckte att jag kunde strunta i att färga håret. Gick och gymmade lite i garaget i stället. 17.45 kom jag på mig med att stå och steka maletköttbiffar till middagen. Därför stod jag ännu 18.30 nyduschad och med grymma eftersvettningar och plattade håret... Eviga tidsoptimisten fick be om skjuts till stan (buss eller tåg hade jag aldrig hunnit med) och, vet ni, framme i Tammerfors var jag 19.30. Hahaa!  

Arbetskompisen bjöd på lite vin sen tog vi taxi in till centrum och restaurangen Nomu. Jag har aldrig ätit där förr men jag blev positivt överraskad.  Min "Chicken teryaki burger" var super! 

Tanken var att vi skulle fortsätta någonstans för att få dansa och det väntade jag på. Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig. Igår sprack mina byxor. I grenen. Jag  tog taxi hem redan före midnatt. Ritsch ratsch så kan det gå... Men maten och sällskapet var super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar