torsdag 30 juni 2016

Semester och nya vindar

Semester, nog är det skönt! Lite kan jag känna stress över saker jag borde göra men inte gör då jag i stället väljer något kul. 

Igår var jag med barnen och vandrade till en nationalpark i Ruovesi. Det var så vackert och vädret var super. Jag märkte att vi inte skulle hinna hem innan Sauli, som jag hade sagt dagen innan. Jag skickade ett meddelande att vi kommer senare. Tillbaka fick jag: "De e klart ni ska stanna om ni har det trevligt, ni har ju semester!".  Ska försöka komma ihåg det...

På kvällarna har jag maraton-tittat Orange is the new black till sena natten. Nu är fjärde säsongen genomsedd och jag vet inte vad jag skall se i stället. Vill hitta någon bra Netflix serie.

På jobbet har det hänt något märkvärdigt! Efter semestern skall jag börja med helt nya uppgifter. Som expert. Fatta, jag kallas expert! Det sorgliga är ju att jag inte längre får prata svenska, eller i alla fall kommer mycket få samtal att skötas på svenska i fortsättningen. Jag vill ändå ta emot den här utmaningen och lära mig nytt.

Nu tänker jag gå och köpa glass! Ett av mina bästa minnen från barndoms-somrarna är att vi på semesterresorna fick så mycket glass vi ville. Jag har nu ingen resa men glass kan man inte äta för mycket av. Mmm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar