torsdag 31 mars 2016

Hon med kort matte i gymnasiet

Det är jag det, som läste kort matte. Helt klart av goda skäl.

Igår var jag till simhallen för första gången det här året. Jag är rätt bra på att simma, om man får skryta lite. Jag hoppade i den 25m långa bassängen och började simma lite bröstsim. Det var ganska mycket folk och vissa simmade i bredd så många gånger fick jag sakta in och vänta då någon simmade emot och sen simma om dem som var framför mig. Blev nästan lite frustrerad men det märkte nog ingen.

En finhet som de har i vår simhall är en pärltavla där man får lägga upp en pärla varje gång man simmat fram och tillbaka. Den pärltavlan ljuger inte, bara man kommer ihåg att lägga till en efter varje varv... Jag kom ihåg pärlan varje gång jag kom till den kortändan där tavlan finns, det betyder ju att jag vid varje pärla simmat 50meter, eller hur? Det är bara det att i går i bassängen tänkte jag bli galen för hur jag än räknade och räknade kom jag fram till att jag simmat hälften mindre. Därför tänkte jag få spader då jag efter tio pärlor och 12 minuter bara simmat 250 meter! Hur har jag plötsligt blivit så långsam? Först då jag radade upp den 20 pärlan och stoppade klockan på 25 minuter fattade jag! Eftersom jag lagt en pärla efter varje 50 meter betyder 20 pärlor 1 km, inte 500 meter... Kort matte, sorry!

Efter simhallen hämtade jag Atte på boxningen. Han kom  in i bilen och tittade frågande på mig "varför ser du så trött ut?" Mitt smink hade jag ju tvättat bort och mina simglasögon är såna att de trycker grymma gropar runt ögonen (men dem använder jag eftersom det är 40 euros glasögon som jag hittade i fyndlådan för 5 euro!). Jag sa alltså att jag ser trött ut för att jag inte har något smink. Jag riktigt såg hur det gick upp ett ljus för min son "Ahaa! Då förstår jag varför du brukar säga att du måste sminka dig på morgonen!"
I badkaret behöver jag inte räkna varven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar